Váš plán, jak se stát jedinečným v oboru

Stát se úspěšným osobním trenérem, se může zdát pro někoho obtížné, ale v následujícím článku se dozvíte 10 ověřených principů, jak toho dosáhnout. Ukážeme vám, jak zvýšit váš příjem, o jehož dosažení jste možná ani nesnili.

1) Nastavení mysli

Nastavení mysli je klíč ke všemu. Začátečníkům chybí sebevědomí, protože si myslí, že si to nezaslouží. Ještě nezanechali svou stopu. Ti, co jsou v oboru už nějakou dobu, si zase myslí, že není možné uspět, protože to několikrát zkoušeli a selhali.

Problém je, že většína lidí nemá dostatečnou trpělivost, nerealizuje a nežene se dopředu, protože má strach. Lidská sebedůvěra je totiž zničena, když člověk něco zkusí a ono to nefunguje.

V cenotvorbě učíme trenéry prodávat balíčky za 4-10 tisíc korun. Pro mnoho z nich je to velký skok. Jejich největším vnitřním problémem je myšlenka “Kdo si tohle koupí?” Když jim někdo řekne striktní ne, je poškozena jejich sebedůvěra a obviňují z toho nabídku. Začnou si říkat, že nejsou dost dobří a že si to nezaslouží. Přestanou se posouvat dopředu. Musíte mít mentalitu vítěze. Některým to bude trvat týden, některým měsíc nebo i 3 měsíce. Klíč je v tom vydržet u svého plánu a každý den se posouvat blíž a blíž ke svému cíli.

Hodně lidí se přestane držet svého plánu, když se něco pokazí. Například udělají reklamu, na kterou nikdo nereaguje a místo toho, aby problém analyzovali a řekli si: “Jak se z toho můžeme poučit? Jak se můžeme posunout dopředu?”, řeknou jen:”Tohle nefunguje, už v tom nebudu pokračovat.”

2) Učte se víc, než vás naučili v trenérské škole

Ať už jste svojí licenci získali kdekoliv, pochybuji, že vás naučili něco o podnikání, marketingu a prodeji. Možná jste dostali pár tipů, jak si vytvořit vizitky, letáky a jak si účtovat za lekce.

K tomu, abyste se stali úspěšnými, potřebujete mnohem více. Potřebujete se ponořit do zcela nové úrovně znalostí o podnikání a také potřebujete pravidelně investovat do sebe. Nestačí se stát jen trenérem, musíte se i učit, jak být lepším podnikatelem, jak se prodat a jak využít váš čas. Když budete tohle všechno vědět, vaše sebevědomí poroste samo. Čím víc víte, tím víc obržíte.

3) Zůstaňte soustředěný

Právě jsme vám řekli, abyste investovali do získání podnikatelských dovedností. Tím, ale nechceme říct, že byste neměli investovat i do toho, jak lépe trénovat. Musí zde být rovnováha a to hlavně v tom, kam investujete svůj čas. Čas je to jediné, co je úplně pro všechny stejné. Největší chyba, co trenér může udělat, je pouze trénovat a nevěnovat žádný čas podnikatelským dovednostem, nastavení systému, reklamy a jak dostat lidi na ochutnávku svých služeb a uzavřít s nimi obchod.

4) „Vytuňte“ své obchodní dovednosti

Jedna z nejlepších dovedností je schopnost převést zákazníka v platícího klienta. Hodně trenérů chce pomáhat lidem, ale většina z nich si myslí, že prodej je něco špatného, manipulativního. Musíte pochopit, že prodej je jednoduchá dohoda mezi tím, kdo chce investovat do svého zdraví a tím, kdo má řešení. Prodej je klientova investice do sebe. Žádný klient nepřijde za trenérem jen kvůli tomu, že chce shodit pár kilo. Musíte najít ten hlavní důvod a ten je hlubší, než jen čísla na váze. Musíte mu nabídnout hodnotu v podobě životní proměny.

Velká chyba, kterou dělá mnoho trenérů je, že nechávájí klienty vybrat to, co chtějí oni. Pak se snaží dodat klientovi výsledky, ale vědí, že to je skoro nemožné a soustředí se jen na peníze od klienta.

Musíte pochopit, proč chce klient shodit kila. Když to pochopíte, budete vědět, jaké zvyky je potřeba změnit a jaká je jejich úroveň zavázanosti. Když si budete účtovat víc, tím to bude větší investice a tím větší zavázanost. Klient, který platí víc, má lepší výsledky. Prodávat výsledek je mnohem lepší než prodávat čas. Nikoho nezajímá čas, který s vámi sdílí, ale zajímají se o přeměnu. 

Řekněme, že někdo shodí 50 kilo, ožení se, má děti a všechno kvůli sebevědomí, který získal díky vašemu tréninku. Kvůli vám má někdo zdravé a dobré zvyky, které přenese na svoje děti. Vše jen díky tomu, že jste byli schopní mu pomoci. 

5) Vyberte si svojí oblast

Co děláte rádi každý den a hlavně s kým? Je to část trhu. Pro příklad těhotné ženy, ženy po porodu, muži co chtějí nabrat svaly, staří lidé, děti a atd. Musíte mít vášeň pracovat s určitou skupinou lidí – budete s nimi v kontaktu víc, než s kýmkoliv jiným. 

Jeden z hlavních důvodů, proč to takhle udělat je, že nikdo jiný ve vašem městě nebude nabízet to co vy. Vy budete TEN SPECIALISTA, EXPERT. Nesmíte být jako ostatní trenéři, kteří se snaží sloužit všem. 

Například když někdo nabízí – zhubnutí do plavek, nabrání svalové hmoty, silový trénink, cvičení po porodu a rehabilitační cvičení. To je jako být desetibojař. A být desetibojař vyžaduje desetkrát víc úsilí, než se soustředit perfektně na jednu oblast. Musí se z vás stát expert. Takže si vyberte oblast ve které máte vášeň a mohli byste jí dělat do konce života. To, ale neznamená, že musíte.

6) Web

Pokud jste právě dokončili svojí certifikaci a začínáte – rozhodně nezačínejte tím, že se budete první měsíc nebo dva zabývat webem nebo SEO. 95% trenérů má svoje webové stránky, účty na facebooku nebo instagramu úplně zbytečně a diví se, proč jim to nefunguje.
Zde najdete video na nejčastější chyby trenérů na webových stránkách.

Zde najdete video, ve kterém vám řekneme jak stránky mají vypadat.

7) Nezdržujte se s trenéry, kteří na sobě nemakají

Neplýtvejte svým časem na trenéry, kteří nechtějí budovat svůj business a jen sedí a stěžují si, jak je to těžké. Bohužel je to normální, ale vy takový nejste. Už jen díky tomu, že jste dočetli až sem.

Je velmi důležité vědět, proč chcete budovat svoje podnikání. Měl by to být hlubší důvod než jen chci mít hodně penež. Jestli se chcete oddělit a odlišit od ostatních trenérů, musíte dělat jiné věci, než dělají oni. 

8) Nastavte si systém

Systém je seznam věcí, který říká, jak přesně udělat daný úkol. Určitě chcete vytvořit tenhle systém od začátku vašeho podnikání. Nejedná se pouze o věci jako je podpora, reklama a marketing. Když začnete dělat tyhle věci, vše zdokumentujte, abyste věděli jak jste to udělali. Příště budete vědět, čím máte začít a postupujete přesně podle seznamu, který jste si udělali posledně. Když vše budete dělat pečlivě již od začátku a přijde čas kdy budete muset přijmout někoho nového, stačí předat seznam věcí – systém – a nebudete ztrácet čas učením něčeho, co máte jen ve své hlavě. Systém se dá použít na mnoho dalších věcí jako je například váš treninkový plán. Systém byste měli mít i pro sebe. Co udělat ráno, během dne a večer. 

9) Naplánujte si marketing tak, jak plánujete tréninky

Tak jako plánujete svůj trénink, ujistěte se, že máte naplánovaný i váš marketing. Dejte si upozornění, kdy máte dát váš příspěvěk na sociální sítě. Nastavte si pravidelné týdenní volání s dalšími podniky, které vám mohou doporučit zákazníky. Například smoothie bar, chiropraktik. Mějte naplánovaný den, ať víte, co a kdy budete dělat. To vás udělá superproduktívním.

10) Najměte si kouče a nebo mentora

Všimli jste si, že nejúspěsnější lidi na světě měli mentora? Nikdo nic nedělá sám a ani vy byste neměli. Viděli jste už nějaký tým, který by neměl trenéra?

Jako trenér si účtujete peníze za svoje služby. Ale většina trenérů neinvestuje do sebe a nenajme si svého mentora. Měli byste si najít mentora v každé oblasti vašeho života, kterou chcete zlepšit. U fitness podnikání je toto klíčové k úspěchu. Trenéři jezdí na školení ohledně trénovaní a stále se diví jakto, že jejich podnik neroste. Nebojte se vyhledat kouče. Určitě se vám to vyplatí. Proč by měl váš klient investovat do někoho, kdo není ochotný investovat do sebe?

Můžete začít třeba tím, že absolvujete konzultaci ZDARMA s námi.


Váš plán, jak se stát jedinečným v oboru

  • Získej sebevědomí
  • Uč se víc, než tě naučili v trenérské škole
  • Zustaň soustředěný
  • Vytuň obchodní dovednosti
  • Vyber si svojí oblast
  • Nedělej si starosti s webovými stránkama – prozatím
  • Nezdržuj se s trenéry, kteří na sobě nemakají
  • Nastav si systém
  • Naplánuj si marketing tak, jak plánuješ tréninky
  • Najmi si kouče a nebo mentora

 

„Inspirováno Fitpreneurs – Simon Lovell

Marek Šafárik je kondiční trenér, který sbíral zkušenosti v Austrálii a prakticky od nuly, nebo spíše z mínusu budoval svoje poradenské podnikání pro tamní osobní trenéry. Vybral si několik mentorů, kterým plně důvěřuje a kteří jemu samotnému pomáhají na cestě k úspěchu. V Austrálii zjistil, že většina osobních trenérů má velké nedostatky v prodeji a marketingu a proto se v této oblasti rozhodl pomáhat jiným trenérům, kteří se chtějí zlepšovat v těchto oblastech. Společně s Karlem Jaruškem dali hlavy dohromady v létě 2017 a vytvořili Trenérské impérium. Jejich snem je vytvoření komunity osobních trenérů, kteří se navzájem podporují ve své vizi a sdílejí své úspěchy a zkušenosti.
Komentáře